sunnuntai 25. lokakuuta 2009

Alku

Ekologisuus ja hyvinvointi. Ne ovat aina kiinnostaneet minua, vaikka en sitä juuri ääneen ole julistanutkaan. Olen jo jonkin aikaa pohtinut, että haluaisin toteuttaa molempia kokonaisvaltaisemmin elämässäni - sen myötä olen pohtinut myös kirjoittamista niihin liittyen, mutta toteutustavasta en ole ollut varma. En ole ehkä vieläkään, mutta aloitan blogilla. Kokeilen siis kirjoittaa tänne itselleni tärkeistä asioista, jotka auttavat minua kohti syvempää hyvinvointia ja ekologisempaa elämäntapaa.

Ekologisuus voidaan nähdä eräänlaisena harrastuksena, koska minä en ainakaan ole varma, miten paljon yhden ihmisen ekologiset valinnat vaikuttavat. Kuitenkin elämällä omien arvojeni mukaisesti koen eläväni täydempää elämää, joten ekologisuus on valintani, riippumatta siitä, mitä muut ajattelevat. Onko ekologisuus jotenkin hävettävää, jos lähipiirissä ei ole samoin ajattelevia? Ei ole, mutta niin olen käyttäytynyt, pitänyt omia ajatuksiani piilossa, joskus jopa itseltäni.

Minulla ekologisuus ja hyvinvointi kietoutuvat tiukasti yhteen. Näillä näkymin haluankin käsitellä tässä blogissani asioita, jotka liittyvät mm. ympäristöystävällisiin valintoihin, psyykkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin, liikuntaan, terveelliseen ravintoon ja ympäristöhavaintoihini.

En odota huikeaa päivitystahtia, vaan ennemminkin päiväkirjanomaista asioiden muistiin kirjoittamista ensisijaisesti itselleni. Aloitan kokeiluna, mutta katsotaan mihin se johtaa. Taival alkakoon.

4 kommenttia:

  1. Hei!
    Onnittelut bloggaukseen ryhtymisestä! Itselläni lähes täysin samanlaisia ajatuksia ja olen myös vasta aloittelemassa blogiani. Jään mielenkiinnolla odottelemaan kirjoituksia. Kun niitä samanhenkisiä ei tosiaan tunnu lähipiirissä kovinkaan olevan, pikemminkin kieroon katsotaan...

    VastaaPoista
  2. Hei! Ja kiitos, tästä yritetään ponnistaa :) Onnittelut myös omasta aloituksestasi. Se aloittaminen on aina hankalaa, mutta kyllä se alkaa sitten sujua. Bloggaaminen on kivaa, vaikka ei suuria yleisöjä tavoittelisikaan :)

    VastaaPoista
  3. Jei! Tämmöisenkin olet aloittanut, hyvä hyvä. Jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa, sillä uskon (jo nyt) että monet postauksesi tulevat herättämään ajatuksia ja koskettamaan tavalla tai toisella omaa elämääni. :)

    VastaaPoista
  4. Iik, paljastuin :D Joo, vaivihkaa ajattelin kokeilla kirjailla näitä ekoasioita enemmän tälle puolelle. Aika näyttää, miten tämä toimii. Nyt alkaa tulla tosin paineita, kun kommenttejakin tulee, vaikka juuri mitään en ole kirjoitellutkaan :D Kiitos kannustuksestasi.

    VastaaPoista